1.200 sales medewerkers van Nike Europa kwamen naar Nederland om kennis te maken voor de Nike SIM Summer ’19, oftewel de nieuwe kledinglijn voor 2019. Dit werd het kick-off moment van verschillende kledinglijnen die op verschillende locaties gepresenteerd werden.
De wens vanuit Nike was duidelijk. De sales medewerkers de presentaties laten volgen, ze op de hoogte stellen van de ontwikkelingen en zullen ze op een ludieke ‘Nederlandse’ manier op pad gaan. Partycrew ging hiermee aan de slag en zorgde voor een creatieve invulling die, logistiek gezien, realistisch moest zijn.
Periode2018
TypeCorporate
In Opdracht VanGolazo
LocatieKatwijk aan Zee
HET CREATIEVE PROCES
Aangezien alle Sales medewerkers uit heel Europa naar Nederland kwamen, Partycrew al snel op het idee om alle medewerkers op een kenmerkend Nederlands voertuig te zetten: de fiets.
Met dit idee is dit project van start gegaan, en hierbij ook de logistieke puzzel: 1.200 sales medewerkers, verdeeld in 120 teams, op rouleerbasis door Katwijk aan Zee op de fiets. Als extra beleving en teambuildings element kreeg elk team attributen mee om hun fietsen te versieren, onder de naam: ‘Pimp My Bike’.
PROJECTMATIG & LOGISTIEK
Partycrew zorgde voor een projectmatige aanpak, waarbij de logistieke puzzel moest kloppen. Zaken die hierbij geregeld moeten worden zijn: het regelen van 1.200 fietsen/tandems & fietshelmen, EHBO’ers & verkeersbegeleiders tijdens het evenement, elke teamcaptain moet Nederlands zijn zodat teamleden die geen ervaring hebben met een fiets bij hen terecht kunnen, ‘Fietsenmakers’ met reservefietsen actief tijdens het evenement, voor de veiligheid moet er met alle 120 teams contact zijn via GPS op telefoon, Locaties waar de presentaties uitgevoerd kunnen worden. Dit in het thema van de kledinglijn (bijvoorbeeld; thema Running bij een atletiek baan) en alle voorzieningen bij de locaties (denk hierbij aan toiletten, eetgelegenheid, informatiebalie etc.).
'Een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen, het was (ondanks het weer) een TOP-dag'
GOEDEMORGEN; HET EVENEMENT
Inderdaad, goedemorgen. De dag van het evenement start vroeg voor het projectteam. Om 05:00 uur worden alle locatiemanagers gebrieft en vertrekken ze naar de locaties. Rond 07:30 uur zijn alle captains van de teams geïnformeerd en klaar om hun team te ontvangen. Alle teams krijgen vervolgens de details van de activiteit te horen en stappen na elkaar op de fietsen. Een locatiemanager zorgt ervoor dat alle 120 teams aanwezig zijn voor de productpresentaties en dat zij vervolgens tegelijkertijd op de fiets stappen richting de volgende locatie. Een flinke logistieke puzzel die door de communicatie prima verloopt.
Terwijl de teams op de fietsen zitten, wordt de ontvangsthal omgetoverd tot een feestelijke dinerzaal. Waar ze na een uitgebreide presentatie, een aantal interviews en product show een uitgebreid diner te wachten staat.
TOT SLOT
Een internationaal project, met een unieke locatie, passend eventlogo, waar beleving centraal stond en alles tot stand kwam door een mooie samenwerking! Kortom; een fijne ervaring waar nog lang over nagepraat wordt.